Teampenningkalender 2012 Nederland

Ergens een evenement met paarden? Plaats het hier.
Plaats reactie
bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Teampenningkalender 2012 Nederland

Bericht door bart » 21-01-2012 14:02

Voor de geintresseerden, hieronder de kalender 2012 van de team- en cattlepenning wedstrijden in Nederland.
http://www.dutchteampenningassociation. ... jdkalender

Voor meer info: http://www.dutchteampenningassociation. ... /index.php
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 22-01-2012 00:52

Leuk :)

Volgende week zaterdag (28/1) is er in Hamont Achel ook een wedstrijd: Speedpenning
Voor de geïnteresseerden:
http://www.youtube.com/watch?v=jyaymRKLtTM

bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Bericht door bart » 22-01-2012 09:37

Vet! 8) Ik wist niet dat zoiets bestond! :shock: Hebt gij weet van een of andere site of iets dergelijke waar er meer info over te vinde is over speedpenning? Lijkt mij wel is leuk om is in het echt te zien! :lol:
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 22-01-2012 16:36

Ja tis weer iets nieuws he :) Naar mijn weten is het de eerste wedstrijd in België.
Hier vind je de regels terug:
http://www.cattlepenningonline.com/Rule ... Rules.html

De Belgische Teampenning Assiciation heeft nog geen website,
wel een groep op facebook waar de laatste nieuwtjes (soms ;) ) op gepost worden.

Ik weet niet van waar je ergens bent, maar in Ramsel op de Black Crow Ranch wordt er elke week
op maandagavond en zaterdagnamiddag geoefend op team-en cattlepenning, ranchsorting en een beetje cutting.
Zij zijn ook de mensen achter BTPA.

Wij gaan in alle geval zaterdag wel eens een kijkje nemen op de Flaming Star Ranch, ik denk dat wel de moeite is :)

bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Bericht door bart » 22-01-2012 18:52

Hopelijk komt er een vervolg op. Want ik weet niet of ik komende zaterdag aanwezig zal kunnen zijn! :?

Tis wel spijtig dat de BTPA (nog altijd) geen degelijk site hebbe zoals de nederlandse organisatie! Da zou veel plezanter zijn dan zo'n fb groep waar nauwelijks eens iets opkomt! :wink:

In ieder geval zal ik sowieso al aanwezig zijn op een of meerdere nederlandse team-/cattlepenning wedstrijd! Dat het seizoen maar rap terug begint! :D
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 22-01-2012 19:10

Ja das waar, is inderdaad wel spijtig. Meestal komt de info er zo last minute op he..

Er komt normaal gezien dit jaar ook weer een high-point competition in België
(op Black Crow Ranch, Gipsy Horses Ranch, Dave City Ranch, Mill Road Ranch, Rancho Pepe) De data liggen echter ook nog niet vast.
Ben je al eens op de Cowboys Days geweest? Dit is altijd begin september op de Mill Road Ranch.
Da's echt de moeite hoor, grote bedoening. Er zijn dan ook meestal enkele van de nederlandse teams aanwezig.
Vorig jaar heeft Jef (mijn vriend) niet meegedaan, maar het jaar er voor wel met Joe en hij was toen uiteindelijk 5e van de 105 deelnemers bij de cattlepenning.

In Nederland ben ik nog nooit gaan kijken, misschien dat we daar dit jaar toch eens werk van moeten maken :)

Jef heeft gistere voor de eerste keer met Arany gaan proberen tussen de koeien en het was blijkbaar toch goed meegevallen :)
Ik heb vorig jaar een paar keertjes gaan oefenen met mijn Cheyenneke maar da was toch ni echt iets voor mij :D ik had veel te veel stress!

Rij jij zelf ook team/cattlepenning ofzo?

bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Bericht door bart » 22-01-2012 19:28

Naar de Cowboy Days ben ik zelf nog nooit geweest! Ben zelf nog maar een 3tal jaar bezig met het westernriding! :wink:

Dan moete is meekomen naar de nederlandse wedstrijden he! Altijd wel gezellig vertoeve tusse onze noorderburen! 8)
Da kan wel zijn dak naar hun eerste wedstrijd zal gaan! Die gaat door op 18 maart in Eersel (bij Eindhove is dat!)

En op dit moment kijk ik vooral team/cattlepenning. Mijn paard is nog maar van dit jaar onder het zadel. Maar wie weet misschien zelf ooit ook eens. :wink:
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

Plaats reactie