Paardenspullenverslaving

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Paardenspullenverslaving

Bericht door Gleyla » 25-11-2009 22:17

Ik ben echt bijna verslaafd aan mooie kopstukken, leuke blankets, en bijpassende getten... Ik krijg ze al bijna niet meer weggestoken!!!

Nu heb ik een nieuw kopstuk gekocht, voorlopig het laatste :p
Wil er nog eentje me een V-frontriem, maar da ga ik pas kopen als er eentje kapot is...(zal mijn best doen om er morgen een foto van te nemen op Montana. Het is bijna zwart van kleur, een echte dark oil)

Ik heb dus van kopstukken;
1 two ear met zilver en blinkende steentjes
1 one ear met swarovskisteentjes (cattleman's)
1 one ear light oil (pioneer)
1 one ear dark oil (continental)
1 heel oud met een V achtige frontriem, komt nog van in de tijd decathlon wat western verkocht
1 kopstuk knotted met rawhide
en dan mijne nieuwe met een recht frontstuk
(in totaal 7 !!!!)

Heb dan ook wel verschillende bitten, en dan heb ik geen zin om die elke keer te verwissele.
Heb 6 bitten en een bosal. Dus ze zijn allemaal wel "bezet".
(myler level 1, 2, babyshanks, argentijns bit, shanks, dubbelgebroken)

Heb maar 1 pad :-) een mattes roundskirt lang. ZALIGE PAD. Na het rijden laat ge die effe drogen, ge gaat erover met een borsteltje van de kat, en dat is dus echt terug als nieuw !!! Blijft ook veel properder dan al die andere pad. Deze wol kan ik eraf halen dmv klittenband en zelfs in de wasmachine steke.
Hierover doe ik dan wel een blanket naar mijn zin :-)
Heb er ne blauwe,fuschi, zwart met roos blauw paars, ne paarse met geel, nog ne blauwe met zilver en rood, ene navyblauw met patronen in, ne turquoise met bruin en zwarttinten, ne groene met gouddraad, ne ivoorkleurige met groen in (kdenk da ze da zulle zijn).

qua getten heb ik roze en paarse met glitters davis splint boots, 3-in-1 navyblauwe (kan ff ni op het merk komen, equine...???)
Had er nog rode (topdream) en blauwe (pro medicine boots),maar die heb ik verkocht, dus als die van dorien passen,koop ik die van haar over en heb ik er weer rode.

3 paar bell boots, (2 zwarte, 1 wit)
skid boots (zwart + wit)

5 paar teugels (1 paar showteugels, 2 paar gewoon lederen teugels, 2 paar touwteugels)

2 zadels, + da ons kim er nog een heeft


Dussssss...Wat hebben jullie zoal?? Ook zo verslaafd als mij ? :p

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 26-11-2009 08:27

Ik moet er ook wel aan toevoegen dat ik bijna alles deel met ons kim...
:-)

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 26-11-2009 09:31

Leuke verzameling Leyla.
Ik heb hier ook wel wat liggen. Ik heb geen idee hoe ik moet beginne maar ik zal ze dan maar per paard sorteren.

Voor Tarzan heb ik :

2 hoofdstellen+2 paar teugels; 2 bitten (billy allen shank snaffle en correctional bit), 3 pads (1 WI, 1 Air ride en 1 blanket van Cattleman); 1 paar getten cattleman en 1 paar bell boots cattleman; 2 blauwe touwhalsters+ bijpassende koord en 1 gewoon blauw halster + bijpassende koord; zijn equiflex zadel en een zweetdeken

Voor Forever :

1 hoofdstel+ bijpassende teugels, 1 bit (snaffle), 1 air ride pad, 1 paar getten cattleman en 1 paar bell boots catteleman, 2 rode touwhalsters+ bijpassende koord, haar equiflex zadel, 2 paar reservebeugels en een zweetdeken

Overige mijn paarden :

Stars en stripes halster, zwart touwhalster skip, halster Smart.

Algemeen trainingsmateriaal :

6 hoofstellen (waarvan 1 bosal en 1 noseband), 5 paar teugels (1 paar mecate), 3 bitten (2 snaffles en 1 shank snaffle), een mouthshutter, 4 pads (1 neopreen, 1 stars en stripes, 1 goeikope groene en 1 WI), 3 paar witte getten cattleman, 2 touwhalsters, 3 longekoorden (1 van 4m en 2 van 7m), drawreins + longeersingel (voor selfcorrecting device), 3 zadelmarkt zadels, een stuk of 5 gewone touwen, stuk of 5 gewone halsters en nog een ongebruikte tie-down.

Ik denk dat het dat is als ik niks vergeten ben.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 26-11-2009 17:14

heb ook nog 3 mouthshutters, 2 zweetdekens, 1 regendeken, veel halsters

2 paar aluminium beugels

khoop da t da is :p

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 27-11-2009 17:15

Ik heb veel te veel rommel.
Vraag maar aan Hanne.
Hanne haar kast is zeer netjes geen overtollige rommel of frullen.
Enkel wat ze nodig heeft zo'n mooie doek hé en nog bandages enzo.
Mijn kast s gwn een rommel en moet vanaalles zoeken is totaal niet overzichtelijk.....
Terwijl ik beter af ben met zo'n kast als Hanne :lol:
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 27-11-2009 19:02

newy schreef:Ik heb veel te veel rommel.
Vraag maar aan Hanne.
Hanne haar kast is zeer netjes geen overtollige rommel of frullen.
Enkel wat ze nodig heeft zo'n mooie doek hé en nog bandages enzo.
Mijn kast s gwn een rommel en moet vanaalles zoeken is totaal niet overzichtelijk.....
Terwijl ik beter af ben met zo'n kast als Hanne :lol:
Hihi, idd, maar ik ben dan ook iemand die graag structuur in alles heeft en alles graag aan kant heeft. Ik zou ook wel graag wat meer spullen willen, maar ik kan daar zo geen centjes aan geven dus hou ik het bij het hoogst noodzakelijke en probeer ik iets meer te geven aan 1 goed of mooi stuk.
Maar Newy, ondanks je super grote mega kast die bom vol steekt, heb je er toch nog structuur en orde in zitten hoor.

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 27-11-2009 21:20

eeuhmmm
2 kopstukke,
2bitten,
2paar teugels,
1 zadel,
1 bruine pad en 1 bordeaux pad,
2 bordeaux touwhalsters,
2 bordeaux leidtouwen,
bordeaux skid boots,
En dat allemaal voor Peppy, en op 2jaar tijd dus valt goed mee, gewone halsters heb ik ook nog in overvloed duss.

1 bruin touwhalster en 1 bruin leidtouw voor Peppy haar moma 'Pepsi' want kan ze toch niet berijde.

En voor klein Twistje heb ik al 3 verschillende halstertjes gekocht, 2 witte omda ik hoopte op een merrietje, maar nu heeft hij een zwart en een zwart leidtouw.
En niet te vergeten! Mijn overvolle poetsbox!

Zoieso dat ik de minst erge ben van het forum :lol: , maar das misschien omdat ik echt te ver woon van paarde winkels! (alé western dan)
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Jeske
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 224
Lid geworden op: 23-03-2009 19:18

Bericht door Jeske » 28-11-2009 13:44

Nilay :

2 rode halsters (steekt goed af op dat bont :P )
1 zwart leidtouw
2 pads
2 zadels
1 hoofdstel met teugels

Jayden :
paars-bordeaux halster met idem leidtouw

Voila,
dat is het ...
Buiten kei-veel snoepkes :D
Een paard is de weerspiegeling van je ziel.

X_X_XingridX_X_X
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-01-2009 21:50

Bericht door X_X_XingridX_X_X » 28-11-2009 21:30

hm om geen paard te hebben heb ik:
2 halsters cob, een grijs en een lichtgroen

3 dekjes, een dressuurdekje wit, 2 springdekjes, een bruinachtig kleur, en een grijs met langs de ene kant blinkertjes :)

voor mijn eigen ponytje heb ik dan:
2 paar getten,roze getjes van harry horse ( te groot, maar gratis gekregen) en dan nog blauwe getjes,

een blauw fleece dekentje met een paardje opgeborduurd,

en een hoofdstelletje met blinkertjes in het frontriempje, en 2 bitjes, dubbelgebroken 8.5 en enkelgebroken 9.0 :)

en dan nog een heleboel borstels, zweepjes, en productjes
beauty, mijn eigen kleine eigenwijze mini shetlander:)<33

X_X_XingridX_X_X
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-01-2009 21:50

Bericht door X_X_XingridX_X_X » 28-11-2009 21:33

X_X_XingridX_X_X schreef:hm om geen paard te hebben heb ik:
2 halsters cob, een grijs en een lichtgroen

3 dekjes, een dressuurdekje wit, 2 springdekjes, een bruinachtig kleur, en een grijs met langs de ene kant blinkertjes :)

voor mijn eigen ponytje heb ik dan:
2 paar getten,roze getjes van harry horse ( te groot, maar gratis gekregen) en dan nog blauwe getjes,

een blauw fleece dekentje met een paardje opgeborduurd,

en een hoofdstelletje met blinkertjes in het frontriempje, en 2 bitjes, dubbelgebroken 8.5 en enkelgebroken 9.0 :)

en dan nog een heleboel borstels, zweepjes, en productjes
de halstertjes nog vergeten van mijn kleine pony

- blauw
- roos
- wit
- leren halstertje
- gestreept roos en bruin
- gestreept geel, groen
beauty, mijn eigen kleine eigenwijze mini shetlander:)<33

Plaats reactie