Tinker

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
debby
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 51
Lid geworden op: 23-07-2010 07:22

Tinker

Bericht door debby » 20-11-2011 20:47

Ik rij nu al zes dagen dagen buiten met mijn tinker en in het begin was het een wandeling van een half uurtje en nu iets langer,maar na een half uur rijden,gooit hij zijn hoofd naar omlaag en dan weer naar beneden en dan is hij soms stuurloos.Weet er hier misschien iemand hoe dit komt en wat ik eventueel moet doen?
Mvg debby

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 21-11-2011 19:49

Doet hij dit alleen op wandeling of ook in de piste?

debby
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 51
Lid geworden op: 23-07-2010 07:22

Bericht door debby » 22-11-2011 07:52

Lesley schreef:Doet hij dit alleen op wandeling of ook in de piste?
Dit doet hij alleen tijdens het buiten rijden,en het eerste half uur is er niets aan de hand.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 24-11-2011 09:37

Doe je elke keer dezelfde wandeling? Of wissel je de routes af? Ben je alleen of in groep?
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

debby
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 51
Lid geworden op: 23-07-2010 07:22

Bericht door debby » 24-11-2011 09:43

Soms ga ik alleen,soms met een andere ruiter en soms met een menner.
Ik begin altijd met dezelfde wandeling,maar op het einde durf ik hem eens veranderen,dan sla ik eens een ander straatje in om de wandeling wat groter te maken.
mvg debby

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 24-11-2011 09:51

En ookal zijn er andere paarden bij, doet hij het nog? Doet het probleem zich voor alvorens je een nieuwe weg inslaagt of erna? Aangezien je in het begin dezelfde wandeling start, is het je dan niet opgevallen dat hij het altijd op dezelfde plek doet misschien? Telkens als je op een bepaald plaatsje komt?
Zo ja, rijd dan volgende keer eens volledig anders en kijk dan eens of hij het nog doet.

(sorry voor de vele vragen, probeer de oorzaak te zoeken)
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

debby
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 51
Lid geworden op: 23-07-2010 07:22

Bericht door debby » 24-11-2011 11:16

SugarKittie178 schreef:En ookal zijn er andere paarden bij, doet hij het nog? Doet het probleem zich voor alvorens je een nieuwe weg inslaagt of erna? Aangezien je in het begin dezelfde wandeling start, is het je dan niet opgevallen dat hij het altijd op dezelfde plek doet misschien? Telkens als je op een bepaald plaatsje komt?
Zo ja, rijd dan volgende keer eens volledig anders en kijk dan eens of hij het nog doet.

(sorry voor de vele vragen, probeer de oorzaak te zoeken)
Bedankt voor je hulp,dus laat de vragen maar komen :wink: .
Hij doet het soms op plaatsen waar hij nogal komt en niet altijd op hetzelfde plaatsje.Tot hier toe doet hij het altijd als er andere paarden of pony's bij zijn.De eerste 4 wandelingen ben ik met hem alleen gaan rijden en dat deed hij zoiets niet,maar dan is hij ook veel onzekerder buiten.Hij moet alles nog leren,maar als mijn ventje met zijn pony en koets van voor loopt dan loopt mijn tinker gewoon achterna en heeft hij van niets schrik,daarom dat ik ook soms alleen ga rijden.

Plaats reactie