"Project"

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

"Project"

Bericht door newy » 01-10-2011 16:16

Ik ga dus binnen een week ofzo een "Project" hebben :)

Waarschijnlijk vragen jullie je nu wel af wat ik wil bedoelen...

Het zit namelijk zo ik ben via via die ook regelmatig "projectjes" doet op het idee gekomen.

Een handelaar in Roeselare heeft regelmatig van die echte verwaarloosde uitgehongerde pony's of paarden staan...
Allemaal bijna met de volgende dingen:
* Luizen
* Wormen
* Schurft
* Hoest
* Geen weerstand
* Uitgehongerd
* En nog zo veel meer...

Nu is mijn "Project" voorlopig 1 paard/pony te "redden" en een goede vaste thuis bezorgen.

Ik ben er de laatste maanden echt hard mee bezig om alles goed te laten verlopen aangezien ik er alleen maar het beste met voor heb.

Gisteren heb ik al enkele aankopen gedaan en vandaag natuurlijk ook =D

de aankopen zijn het volgende:

2 Flexibele vierkante tonnetjes 1 blauwe voor het water & 1 paarse voor het eten.

vervolgens nog een klein open bakje waar de persoonlijke borstels in komen (om overdraagbare dingen te voorkomen).

En tot slot 3 pakken houtkullen, Hertog lucerne, zupa van equifit..
Als allerlaatste snoepjes :oops:

Ik hoop alle sinds dat ik er snel heen kan gaan want ben reuze benieuwd naar wat ik mee naar huis ga nemen ^^
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 02-10-2011 12:03

Je bedoelingen zijn goed en het is nobel dat je zo'n dier een goed leven wil geven. Maar door zulke dieren te kopen zorg je wel mee dat de verkoop van zulke sukkeltjes in stand wordt gehouden. Bij de handelaar komt er brood op de plank omdat mensen met een goed hart nog geld geven voor zo'n paard. In mijn optiek ben je beter dat je zulke dingen meldt bij de dierenbescherming dat er maatregelen worden genomen tegen de handelaar. De paarden worden dan in beslag genomen, tijdelijk in opvang geplaatst en dan ter adoptie aangeboden. Dan kan je ook zo'n paard een goede thuis geven maar dan sponsor je niet de handelaar die geld in zijn zakken steek op kap van de dieren maar een adoptie bedrag geeft naar de organisatie die hulp biedt aan de opvang van zulke paarden.

Ik zei het al, het is erg nobel van jou en je bedoelingen zijn goed maar het is wel iets waar je eens goed moet over nadenken. Het is beter de circel te doorbreken dan er zelf met de beste bedoelingen in mee te gaan. Je moet je niet persoonlijk aangevallen voelen maar denk er eens over na...

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 03-10-2011 18:01

IK begrijp al te goed wat je wil bedoelen..

Het zit namelijk zo dat die handelaar al verschillende keren de bescherming over de vloer heeft gehad en zij doen er niets aan, hij heeft telkens een antwoord van die heb ik net opgeladen of gaan halen het moet nog opknappen en dergelijke...

Verder zit het zo als ik de diertjes niet koop, gaan deze gewoon naar frankrijk met de camionne, dus zowiezo blijven deze praktijken bezig.

Ik weet dat 1 dier weinig is maar dat is er al 1 minder dat lijd..
Daarom ik al zei dat ik je versta ik wil hem niet sponseren of hem geld laten ruiken.

Het is gewoon een cirkel zoals men zegt vertel mij wat niet kan een cirkel met hoeken ;)
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 03-10-2011 18:43

veel succes ermee in ieder geval!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 03-10-2011 19:55

Hier hetzelfde gewenst!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 03-10-2011 20:30

Dankjewel,

Ik was gisteren eens gaan kijken bij de Staf, hij had een hengst staan van 2 jaar..

Mager mager je kon de ribben tellen voelen, knoken staken eruit vroeg hij dood gewoon 600€ voor.

Ik zei voor mij is dit paard maximum 250€ waard hij wou niet dus ben ik maar doorgegaan en toen zei hij: heb een shetje staan voor 100€ als je het niet mee neemt laat ik het slachtten, er was een klein kind op die moment op het rijden dus...

Allemaal praatjes maar ik denk met mijn geld niet meer met mijn hart hoe meer je medelijden hebt hoe meer je betaald.
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 04-10-2011 17:59

Verstandig om je niet in de luren te laten leggen... en geloof mij een shetje dat berijdbaar is die doen ze niet naar de slacht. Er zijn veel sukkeltjes, in elke diersoort en daar zijn mensen bijna altijd de veroorzaker van.
Ik vind het een goed project maar ik zou eerder voor een paardje gaan waarvan het baasje wel goede bedoelingen heeft maar door omstandigheden het niet meer kan... ouderdom baasje, geldnood etc... zo help een paard en ook nog eens iemand uit de nood wink

Good luck ermee!

Plaats reactie