Totilas en Rath

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Totilas en Rath

Bericht door ohanner » 25-08-2011 19:44

http://www.horses.nl/dressuur/artikelen ... an-totilas

Dit artikel las ik vandaag. En vind het erg om te lezen wat er allemaal achter de schermen gebeurt met Totilas maar evengoed ook met Rath.
Heb altijd achter Rath gestaan, want hij krijgt daar zo ineens een paard om "u" tegen te zeggen onder zijn gat geschoven en van hem wordt verwacht dat hij hetzelfde niveau haalt als Edward.
Maar zoals daar gewerkt word???? Totilas is een product ipv een dier en Rath die nu tegen zijn zin met Totilas moet rijden.

Wat vinden jullie van de combinatie? Of vinden jullie ook dat Totilas terug naar Edward moet?

Gast

Bericht door Gast » 26-08-2011 08:44

Ik ken de hele voorhistorie niet van Totilas en Edward enzo.
Maar ik had het artikel ook gelezen en vind het héél erg. Voor beiden.
Als je met elkaar moet werken tegen de zin, dan presteer je gewoon niet. En de druk die op hen ligt maakt het er zeker niet gemakkelijker op.

Waarom ging Totilas eigenlijk weg bij Edward?

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 26-08-2011 19:48

Waarom? Geld hé! Daar draait het alleen om bussiness. Totilas was ook niet van Edward hé, maar dat wist je wss al. Edward reed er gewoon mee. En nu heeft Schokkemohle hem gekocht en moet Rath er mee rijden voor Duitsland.
Rath zag het eerst wel echt zitten met Totilas. In Bit stond vorige maand nog een mooi artikel van Rath met Totilas en alles zag er super uit. (intervieuw was al langer geleden gedaan) Maar nu met al die druk er bovenop. Hij wilt niet rijden omdat hij ziet dat het niet ok is voor Totilas, maar toch moet hij starten. Zo zonde vind ik dat!
Dit is ene reactie van iemand hier op en vind het perfect verwoord wara het eigenlijk om draait!
"Waarom denken mensen toch dat ruitergevoel en paardengevoel te koop is...het blijkt na het EK ook duidelijk dat dit dus niet kan"

Gast

Bericht door Gast » 26-08-2011 20:15

Totilas zijn volledige naam is Moorlands Totilas.
Dus Totilas was van Moorland Stables te nederland.
Zij kregen natuurlijk al jaren hoge bedragen geboden, maar toen Schöckemohle meer dan 10 miljoen bood konden ze niet meer wachten en hebben ze hem verkocht.
BYBY droomcombi voor Nederland dus ...

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 26-08-2011 20:43

Liesbet_x schreef:Totilas zijn volledige naam is Moorlands Totilas.
Dus Totilas was van Moorland Stables te nederland.
Zij kregen natuurlijk al jaren hoge bedragen geboden, maar toen Schöckemohle meer dan 10 miljoen bood konden ze niet meer wachten en hebben ze hem verkocht.
BYBY droomcombi voor Nederland dus ...
Yes, I know!

Plaats reactie