Ponykamp

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Ponykamp

Bericht door Gwen » 08-08-2011 13:56

In De Zonnegloed kan je terecht voor een uitstapje of kamp of schoolreis of ... het is een kinderboerderij en dierenpark te Oostvleteren.
--> http://www.dezonnegloed.be

Afbeelding

Met vzw Activak heb ik er een ponykamp gegeven. We animeren de kinderen een hele week 24u op 24!
Naast de dagelijkse ponyritten en dierenverzorging, worden er ook actieve, educatieve en ontspannende activiteiten uitgevoerd.

24op24 van zondag tot vrijdag:
7u30 wekken kinderen - 8u eten (afwas) - 9u actieve spelen - 11u 45 toilet en daarna toneel door moni's + tafel dekken - 12u15 eten (afwas) - 13u pony praktijk/theorie - 16u dessert - 16u30 douchen en rustig spel - (tafel dekken) 18u eten (afwas) - 19u mogelijkheid drankje/snoepje te kopen, brieven lezen/schrijven + eindactiviteit voor slapengaan - rond 21-22u bedtijd - 22u vergadering monitoren tot ...u

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat het niveau van ons groepje nog niet zo hoog was ivm paardenkennis en paardrijden. Is er vooral aan ponygewenning gedaan en de eerste rijlesjes werden gegeven, ze mochten de pony's poetsen, helpen opzadelen en er is ook eens een wandeling gemaakt door het domein.
+ Hoefsmid kwam uitleg geven
+ Huifkartocht
+ Roofvogelshow

Afbeelding
Kampdans

Afbeelding

81 kinderen
8 monitoren en 1 hoofdmoni
3 groepen: ponykamp - boerderijkamp - dierenavonturen
mijn groep = ponykamp met 28 kinderen van 6 tot 12j - lesgeven praktijk en theorie paardrijden in mijn groep met 17 kinderen die nog nooit of eenmalig met een paard/pony in contact waren geweest.

Besluit: fijn kamp, wel vermoeiend, voor herhaling vatbaar en de boer(baas daar) nodigde me meteen uit voor volgend jaar + om een bespreking samen te doen om verbeteringen aan te bregen...MAAR ik ben er naartoe gegaan om ervaringen en ideetjes op te doen om eventueel later zelf iets gelijkaardig op te starten. (wat niet wil zeggen dat ik hen niet meer wil 'helpen')

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 08-08-2011 14:34

Kan dat goed geloven dat dat vermoeiend is, ne ganse dag 28 kinderen bezighouden :)
Is wel een groot ponykamp, maar het ziet er daar wel leuk uit.
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 08-08-2011 19:07

wauw, wat een bende zeg! maar zag er leuk uit! Nu naar je eigen kamp werken sé!
Amai, die piste was wel niet voor grote paarden en ruiters hé.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 08-08-2011 19:48

nee idd niet hoog, de binnenpiste was wel iets hoger (mocht nog meer om je gerust te voelen :p ) maar binnen was het snikheet en geen zuurstof, had er meteen hoofdpijn in, dus niet meer in gereden na dag 1.
De pistes waren ook niet groot, maar dat moest niet, gezien het zo veiliger was om de kids "alleen" te laten rijden. En anders konden we nog altijd op een weide gaan, maar dat was niet aan te raden met deze rij-niveau's ;)

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 09-08-2011 19:03

Wow zeg, wat een bende. Als je zelf mogelijk zo eens iets wil doen is dit wel interessant om te doen denk ik. Was dit op vrijwillige basis?
Pffff een ruimte met de weinig zuurstof is hel! Maar afgezien van dat was het voor jou precies toch geslaagd :).
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 09-08-2011 20:08

jaja het was een geslaagde missie/ervaring D
Het is op vrijwillige basis, maar je krijgt een (kleine) onkostenvergoeding van 125euro voor de hele week.

Plaats reactie