De quarab...

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

De quarab...

Bericht door Miss Rocky » 23-06-2011 22:37

Een vriendin van mij heeft een quarab op het oog, het betreft hier een officieel raspaardje ingeschreven in het quarab stamboek. En ik moet zeggen heb er fotos van gezien en ze is echt bloedmooi! Ze heeft de "dish" van een arabier en de bespiering van een quarter. Ze zijn wel net iets fijner in het geheel natuurlijk. Volgens google zijn quarabs evengoed geschikt voor de westernsport en zelfs ook reining. Nu qua reining stel ik me daar toch een beetje vragen bij...

Wat denken jullie over de quarab? En heeft iemand zo eentje al in de sport gezien?

Ik moet zeggen, ik was van plan om Joly volgend jaar te laten dekken door een peppy san badger hengst maar nu is er precies zo een stemmetje dat zegt ... mmm Jk Catalyst is ook een mooie, das een super arabier. Ben er een paar jaar geleden naar gaan kijken. Heeft een super karakter en geweldig mooi.

Anyway... weer iets om eens over na te denken wie mijn Joly haar allereerste loverboy mag worden dan hahaha lol

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 23-06-2011 23:06

Heb je foto's van Catalist?
En ik moet toegeven dat ik nog nooit eerder van een quarab had gehoord.
Dus ben direct gaan googlen en wauw zien er goed uit hé!

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 24-06-2011 10:36

Ik ben zeker fan van de quarab! Half bloed arabieren over het algemeen zijn wel goede paarden.
Een kruising paint (voor de mooie vlekken) en arabier zegt me ook wel wat.

Hoog in de sport heb ik de quarab nog niet gezien maar je kan er toch zeker een tof niveau mee halen. Er is toch ooit een haflinger WK reining in de open klasse geworden? Dus ja, waarom met een quarab niet, zeker als je een paar kampioenen met elkaar kruist.
En dan is het natuurlijk te zien hoe de kruising is. Met het lijf van quarter, stevige achterhand, kan je in de reining wel iets beginnen. Als het paardje het lijf van een arabier heeft is dat al wat moeilijker. Alhoewel! Ga maar eens googlen op arabieren en reining, zo'n :shock: ogen ga je trekken.
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 25-06-2011 10:31

Ik had er al van gehoord. Volgens mij proberen ze met de Quarab te bereiken wat ze proberen te bereiken met de Engelse Volbloed in het QuarterHorse Stamboek. Er mag met de Engelse Volbloed gekruist worden om net iets meer "spunk" aan de Quarter te geven (dit zijn niet zomaar wat Engelse volbloeden, het zijn geselecteerde/goedgekeurde paarden), omdat de Quarter soms "te cool" is in zijn hoofd.

Nu hier geen fan van de Quarab. Ik ben eigenlijk al geen fan van arabieren, dus dit spreekt me ook niet aan. Ik heb er nog geen in het echt bezig gezien dus ik kan me daar niet over uitspreken.

Op dat gebied ben ik dan weer cliché en ouderwets, maar ik zou het gewoon houden bij de Quarter.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 26-06-2011 00:40

Afbeelding

ziehier Catalyst, meer fotos van hem kan je zien op de site van murillo.be
Tis echt een kanjer van een hengst, een atleet onder het zadel, braaf, mooie en gangen om van achterover te vallen. Ik ben drie jaar geleden naar een stuk of zes arabieren gaan kijken, dekhengsten en Catalyst had het allemaal.

Ik ben ook eens gaan kijken op Youtube naar arabiertjes in de reining en ze brengen het er zeker niet slecht vanaf, alleen vraag ik me af hoelang ze zulke maneuvers vlotjes blijven doen gezien ze toch niet de bespiering van een quarter hebben.

Natuurlijk heeft ook elk ras zijn fans en tegenstanders. Persoonlijk ben ik altijd al een fan geweest van arabiertjes. Quarters vind ik zeker ook kanjers anders had ik er nooit eentje hier lopen natuurlijk. :wink:

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 26-06-2011 09:19

wauw dit is wel echt een pracht exemplaar

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 26-06-2011 09:40

Ik ben allezins fan van arabieren, maar meer voor een ander type.
Catalyst lijkt mij meer het showy type arabier en zijn meestal fijner gebouwd, ik kan mis zijn want je moet hem in het echt zien om te kunnen oordelen.
De Quarab spreekt mij niet direct aan, ik hou het ook liever bij het originele, ofwel arabier of quarter.
Alhoewel de quarter heeft soms ook arabisch bloed als je ver genoeg teruggaat.
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 26-06-2011 09:46

Ik zal niet ontkennen dat het paard geen mooie bouw heeft ofzo maar mijn smaak is het niet echt dan toch liever een volbloed dan een kruising voor mij al mag deze jongen wel gezien worden ;) en als je dat echt zo een prachtig dier vind met goed karakter etc wel dan moet je soms eens naar da stemmetje luisteren achteraan in het hoofd :D
if you dont stand for something , you will fall for everything

bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Bericht door bart » 26-06-2011 11:52

zoals eerder gezegd hier. ALs ge echt een liefhebber bent van de arabier (of de quarter) dat ge eerder voor de zuivere arabier (of quarter) gaat dan voor zo'n kruising van de 2! :wink: En persoonlijk ga ik dan toch liever voor de quarter. :)
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 22-07-2011 18:20

Hier iemand die ze fokt:
http://www.paints-arabians.be/

Plaats reactie