Er zijn geen woorden voor..

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Er zijn geen woorden voor..

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 04-06-2011 10:26

Er zijn gewoon geen woorden voor wat wij dinsdag voorgehad hebben!

Zoals jullie weten staan onze paardjes ondertussen op hun nieuwe weide in Lier, die volledig nieuw omheind is met nieuwe palen, draad (3 draden), isolatoren.. alles erop en eraan

Ik was 's morgens naar mijn mama omdat mijn nicht ons haar kwam doen (kleuren enz)
Mijn haar was net met kleuring gedaan en moest nog even intrekken toen mijn mama telefoon kreeg..
Bleek de buurvrouw van naast de paarden te zijn, zij had 's morgens toen ze vertrok naar de winkel iemand van de gemeente in het straat bezig gezien met de bosmaaier om het gras rond de verlichtingspalen af te doen.. Toen zij iets later terug aankwam thuis zag ze dat er draden doorhingen en heeft ons meteen gebeld! Wesley was direct gaan zien wat er aan de hand was, Wesley belde ons dat het een ravage was aan de weide! De man van de gemeente was niet meer te bespeuren..
Mijn mama en bompa zijn in allerijl naar de wei vertrokken (ik zat daar nog met m'n kleuring op m'n hoofd, mijn nicht heeft mij achteraf afgezet aan de weide)..
Wat er te zien was op de weide was gewoon ongelooflijk!
Alle 3 de draden door, een paal doormidden, isolatoren kapot, prikpaaltjes die aansloten op de kapotte paal, om de weide in 2 te verdelen, kapot.. De paarden konden zomaar de weg op!! (onze paarden staan naast een treinspoor!!) Wat er exact gebeurd is zullen we nooit weten, de buren hebben niets zien gebeuren maar wij vermoeden dus dat die man van de gemeente met de bosmaaier tegen de draad is gekomen, een serieuze schok heeft gehad (het was nat en er staat toch wel wat volt op de draden) en furieus in het wildeweg is beginnen zwaaien met zijn bosmaaier.. met alle gevolgen..
't schoonste van al, waar wij het meest kwaad om waren, is dat hij niemand, maar dan ook niemand heeft gewaarschuwd, geen politie, geen buren, niks, niemand!! Maar onze paarden konden zomaar op de weg!! En is gewoon weggegaan.. Wij hebben direct politie erbij laten komen.. en die mannen wilden niet eens een PV opstellen!!
Wat ze blijkbaar wel MOETEN! De wijkagent is nog eens langs geweest, hebben met de gemeente gebeld en gelukkig doen ze niet moeilijk en vroegen ze gewoon om een bestek van de kosten op te maken en dit door te sturen via e-mail samen met foto's van de ravage..
Al bij al nog goed afgelopen.. Mag me niet bedenken wat er met onze meisjes had kunnen gebeuren! :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 04-06-2011 16:48

Seg amai das ook ferm.. Niet te snappe sommige mensen..
Ik heb gistere ook iets voorgehad. Hopelijk zonder gevolgen..
Ik was aant werken en mijn moeder belde mij oppeens op, "seg Tinne er staan hier zeker 10 kindere in de wei, ik heb ze er uit gejaagd, maar ga sebiet nog maar eens kijken"
Ik was voor te ontploffen! Mijn wei ligt vlak bij de bossen van Lichtaart, maar dus ook vlakbij een van de vele kampings... Blijkbaar zaten dus al die kinders gewoon bij Cheyenne en Jade in de wei!
Ze hadden allebij hun halster aan, terwijl is die aaaaltijd uitdoe, Cheyenne haar vlechten waren er uit gedaan, bakske van de electriciteit lag om en van de draad..

Zoiets doet ge toch niet??? Toen ik daar eenmaal was aangekomen was er natuurlijk niets meer te zien. Toch
maar een beetje blijven rondhangen en jaja.. kwamen er terug een paar aan, kuisbakske in de hand.
Ik heb het hen goe duidelijk gemaakt da ze da NIET mogen.
Ze moesten maar is nen beet of stamp krijgen, of den draad niet goed terug sluiten en op straat geraken. Ik ben wel verantwoordelijk dan...

Ik heb hun dus gezegd dat ze er niet meer in mochten komen en als ze niet luisterden ik een klapke met hun ouders ging doen... of dit helpt weet ik niet, maar ik hoop het.
Heb alleen bang nu dat ze het tegenovergestelde gaan doen.. Ze pesten of opjagen of erger.. Das altijd een beetje gevaarlijk om een bende kinders iets te verbieden he...

Pffff

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 04-06-2011 22:35

Zeg ey, wat is dat de laatste tijd toch?! Ongelofelijk! Kunnen mensen niet van anderen hun dieren afblijven?! Ik heb hier ook laatst iets meegemaakt, maar niet zo erg. Smart stond snachts op de weide. Als hij op de weide staat kan hij niet aan de stallen of aan de paddock, juist 1 schuilstal voor hem. Kom ik de volgende morgend aan, de grote ingang (die uit veren bestaat) was open, mijn piketten en lint die aan de mesthoop staan (als je die opent kunnen de paarden ook de baan op, soort 2de ingang/uitgang) die lagen ook op de grond. Smart staat daar aan de stallen bij de andere paarden en geen 1 draad kapot! Hoe kan die daar nu geraakt zijn :? . Als dit een flauwe grap was snap ik het nut er niet van... Waarom alle draden platleggen en dan het paard binnenzetten in de gang aan de stallen.

Je bent ook echt nooit meer gerust he!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 05-06-2011 21:40

Mee wa houden ze hun vantegenwoordig toch allemaal bezig zeg mishandelen ze geen dieren dan breken ze de wei wel af maar ze vergeten wel dan wat de gevolgen zoal kunnen zijn ...
if you dont stand for something , you will fall for everything

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 15-06-2011 21:23

OMG! Dat is toch na te gaan wie daar dan gewerkt heeft?Nu niet dat je jezelf daar mee moet gaan bezighouden, maar JEEETJE daar zou ik niet mee kunnen lachen zeg. Zit nu al kwaad:o Dat doet ieder mens met een beetje menselijk verstand in zijn brein toch niet?:O
Hebben jullie nog geluk gehad dat de paarden zijn blijven staan:o!!
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 15-06-2011 21:34

Bij ons zijn ze net een lading steenafval komen dumpen in de weide...komaan eh zeg... en als het dan nog een verlaten weg/weide was...nenee aan een drukke verbindgsbaan!
Ze zijn voor niets nog verlegen evil

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 15-06-2011 21:53

Sommige mensen.. :?
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Gast

Bericht door Gast » 16-06-2011 09:26

Echt schandalig ...

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 16-06-2011 14:01

@ Gwen: meen je dat nu? Wat een lef!

Ik kan me ook zo druk maken terwijl het mezelf nog niet eens overkomt! Vroeger, toen ik klein en naïef was, dacht ik dat volwassen slimme mensen waren die nooit ruzie maakten of andere pestten of andere de duvel aan deden :oops: .
Ik weet nu een hele tijd dat dit niet zo is, ik vind dat erg... De eerste keren dat ik me dat echt realiseerde, was ik eigenlijk diep geschokt . Je doet toch geen dingen bij mensen die je zelf ook niet graag zou hebben???
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Gast

Bericht door Gast » 16-06-2011 14:13

Djeezez zeg! Mensen zijn echt zo schaamteloos!
En kinderen niet opgevoed. Dat zou bij mij nooit waar zijn!

Gelukkig dat ze niet gaan lopen zijn!

Plaats reactie