Wintec zadel

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
debby
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 51
Lid geworden op: 23-07-2010 07:22

Wintec zadel

Bericht door debby » 08-11-2010 10:58

Ik heb een nieuw wintec veelzijdigheids zadel aangekocht,maar nu heb ik een probleem.Bij mijn warmbloed heb ik er de breedste voorboom moeten laten inplaatsen en het zadel past ,maar het draait altijd naar recht en zo kom ik helemaal scheef te zitten,nu met mijn tinker is dit ook.
Ik trek de singel zo hard mogelijk aan maar tocht schuift mijn zadel altijd naar rechts en het ligt niet aan mij,want mijn man heeft het ook.
Weet iemand hier een oplossing of hoe dit komt?
mvg Debby

Gast

Bericht door Gast » 08-11-2010 19:13

Hey

Het zadel zal gewoonweg niet passen en jullie paarden zullen ook niet "recht" zijn. Vele paarden zijn langs links of rechts gewoon beter ontwikkeld.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 08-11-2010 20:25

Caro schreef:Hey

Het zadel zal gewoonweg niet passen en jullie paarden zullen ook niet "recht" zijn. Vele paarden zijn langs links of rechts gewoon beter ontwikkeld.
Dit is ook mijn eerste gedachte. Maar als dit echt op meerdere paarden zo is dan zou het misschien wel een fout in het zadel kunnen zijn ofzo, want idd elk paard is een beetje meer links of rechts, maar zo erg dat het zadel daarom echt zo hard naar rechts of links gaat hangen si wel vreemd. Waar je het gekocht hebt, kunnen die het niet eens bekijken of komen bekijken?

debby
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 51
Lid geworden op: 23-07-2010 07:22

Bericht door debby » 09-11-2010 10:04

Ja in stap valt het nog mee ,maar vanaf je begint te draven,schuift het helemaal naar rechts.Maar ja dan zal ik toch eens terug naar de winkel moeten gaan.En hopen dat hij mij een antwoord kan geven.
Heeft er iemand ervaring met de barefoot boomloze zadels?
mvg Debby

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 09-11-2010 12:53

debby schreef:Ja in stap valt het nog mee ,maar vanaf je begint te draven,schuift het helemaal naar rechts.Maar ja dan zal ik toch eens terug naar de winkel moeten gaan.En hopen dat hij mij een antwoord kan geven.
Heeft er iemand ervaring met de barefoot boomloze zadels?
mvg Debby
Heb ik in spanje heel vaak mee gereden en ik vind ze super comfi, maar het hangt af van wat je intenties zijn met je paard. Voor recreatief rijden en wandelingen is dit zadel goed, maar voor echt werk gelijk dressuur of springen raad ik het toch niet echt aan.

debby
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 51
Lid geworden op: 23-07-2010 07:22

Bericht door debby » 09-11-2010 13:13

Het is vooral om buiten recreatief te rijden,af en toe eens rustig draven of galopperen,maar geen dressuur
Alvast bedankt voor het antwoord
mvg Debby

Gast

Bericht door Gast » 09-11-2010 16:31

Ik heb ook een boomloos zadel en ik ben er ZEER tevreden mee! En het paardje ook :D

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 09-11-2010 17:07

Ik denk ook meteen aan het niet passen van het zadel of het feit dat je paard langs de ene kant wat minder ontwikkeld is in zijn spiermassa.
Ik zou ervoor zorgen dat je 100% zeker weet dat je zadel past. Is dit het geval, dan ga je spieropbouwende oefeningen moeten doen om de ene kant gelijk bespierd te krijgen. Hopelijk vind je het probleem snel!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 09-11-2010 17:07

Oh en nog eventjes over die boomloze zadels, hier nog een topic hierover bestaande.

http://paardenpraatjes.forum2go.nl/bare ... t=boomloos
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Bericht door dravertje » 09-11-2010 22:25

De mening over boomloze zadels zijn duidelijk nogal verschillend.
Ik vind persoonlijk de Barefoot zadels super zitten!
Ik gebruik het op een paard van een vriendin, waar ik normaal een westernzadel op gebruik. Tijdens het rijden was dat paard altijd zo gespannen, hard om op te blijven zitten, en ze gooide haar rug nogal op.
Ze was ook altijd nogal stout...

Een vriendin van mij had een Arizona liggen, en stelde me voor om dat eens op dat paard te proberen... nu ondervond ik dat ze meer ontspannen was, niet zo "stout" meer, ze gooide haar rug niet meer op tijdens het galopperen enzo. Ze was ook veel zachter om mee te rijden en om op te blijven zitten.
Ik vind ook dat ik vaster zit op het zadel, ik voel het paard beter aan, en ik voel het ook aankomen als ze iets wil uitsteken.
Voor mij dus een super zadel, en het paard is er duidelijk ook beter mee.
Het paard is een Quarter merrie uit een racelijn, echt wel veel temperament dus, en ze is nu veel gemakkelijker te rijden.
Ik doe er ook lange tochten mee, en met mijn slechte rug valt dit ook super mee, het is gewoon veel comfortabeler.

Nu ga ik er wel vanuit dat haar eigenlijke westernzadel gewoon niet goed past, en dat ze hoogstwaarschijnlijk gewoon ergens pijn heeft.
Volgens de eigenaar kan dat niet maar ja...
Maar zij koopt dan ook een zadel zonder het te laten passen door een zadelmaker...hhmmm

Plaats reactie