Forever heeft een terugval

Voor al je medische vragen over paarden.
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Forever heeft een terugval

Bericht door SugarKittie178 » 14-02-2012 20:33

Hey allemaal, het ging een tijdje geleden zo goed met Forever maar helaas heeft ze nu een zware terugval. 4 jaar na haar operatie. Haar 4 hoeven zijn allemaal gebarsten. Zelf diegene die toen geopereerd was is nu terug helemaal gebarsten. Dus voor mij is officieel al het geld voor niets geweest :(.

De smid is langsgeweest en heeft besloten dat ze vierkantig beslagen moet worden. Ervoor was ze enkel vanvoor beslagen. Ze heeft speciaal beslag vanvoor om haar hoeven te ontlasten. Ze krijgt sinds kort ook biotine bij. Maar helaas gaat het niet zo goed met haar.
Ze mankt op al haar 4 benen. Het is zo erg dat ze eigenlijk liever niet meer beweegt, zo pijnlijk is het voor haar. Het doet mij ook veel zeer om haar zo te zien. Ze zakt bijna door haar benen. Ik ga nog tot morgen afwachten en als het dan niet beter is dan bel ik de smid weer op. Als het dan niet beter is de DA (die al op de hoogte is). Ik hoop voor haar dat het snel beter is.

Hier wat foto's van haar hoeven

Rechts vanvoor : hoef die geopereerd is geweest

Afbeelding

Afbeelding

Links vanvoor

Afbeelding

Rechts vanachter

Afbeelding

Afbeelding

Links vanachter

Afbeelding

Speciaal ijzer

Afbeelding

En een filmpje als ik haar binnenroep

http://www.youtube.com/watch?v=WyOC3lBM ... ature=plcp

Ps : Ze staat op stal, ze krijgt biotine bij, de DA en smid zijn op de hoogte, ze heeft dit ook op een zachte ondergrond en ze staat op pijnstillers
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 14-02-2012 20:46

pfff, ocharme die Forever! Het ziet er echt pijnlijk uit!!!!!!!

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 14-02-2012 20:48

kan maar 1 ding zeggen , ocharme die forever .
da je dat er nu weer moet hebben , in de tijd al die kosten gedaan :(
vind het echt erg , hopelijk mag ze er trg boven op komen ! ik duim er echt voor , maar zoals jij ist ook een vechter en zet ze toch maar door ook al heeft ze die pijn
if you dont stand for something , you will fall for everything

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 14-02-2012 20:52

Inderdaad, ocharme.. :(
Ik hoop ook echt voor jou dat er snel verbetering komt..

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 14-02-2012 22:01

Vind dit heel erg, zowel voor Forever als voor jou.. Je hebt het beste voor met je paarden en geeft ze de beste zorgen en dan toch moeten jullie dit meemaken :(
Het enige wat ik nog kan zeggen is mss meerdere opinies vragen van verschillende hoefsmeden en DA's, elk afzonderlijk..
Hopelijk komt er snel verbetering in!
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 15-02-2012 09:27

Erg, moet pijnlijk zijn, zou toch ook is het advies van een andere smid of DA vragen want ze sukkelt nu al 4 jaar met haar hoeven en is nog altijd niet beter.
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

Gast

Bericht door Gast » 15-02-2012 09:53

Da ziet er echt niet goed uit zeg :?
Het arm dier! En je hebt nog zo je best gedaan om haar te helpen.
Hopelijk herstelt ze snel met die speciale ijzers!

CQtie
Rookie
Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 03-02-2012 14:06

Bericht door CQtie » 15-02-2012 15:51

Jeezes, dat is nog erger dan vroeger....is er echt niemand die weet waardoor het komt ? Is het genetisch, heeft ze afwijkende waarden in haar bloed?......Heeft ze ook vachtproblemen?
Man, man....wat erg
"When a Horse touches your Heart, Riding becomes a Way of Life "

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 20-02-2012 20:51

@ ohanner : Is het ook denk ik...
@ Bartje : Ja dat hebben we gezien he.
@ Tinne : Ik hoop het voor haar!
@ Jaleesa : Meestal is het zo, de mensen die het beste met hun dieren voorhebben hebben het meeste pech.
@ Marc : Ze sukkelt maar 4 jaar met 1 hoef he. Die andere zijn der nu gewoon bijgekomen.
@ Caro : Ik denk dat ik alles gedaan heb wat ik kon (ervoor dan) en ik zal ook nog alles doen wat ik kan.
@ CQtie : Genetisch wijzen de bloedlijnen niet op hoefproblemen ofzo. Laatste keer dat er bloed genomen was, niets speciaals op te merken. Vachtproblemen nog nooit gehad.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 22-03-2012 15:23

Hoe is het nu ondertussen met Forever? Heeft ze al wat minder pijn?
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Plaats reactie