Hippo verzekeringen

Voor al je medische vragen over paarden.
Plaats reactie
Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Hippo verzekeringen

Bericht door Gwen » 11-01-2011 20:09

Een rondvraag:

Wie van jullie heeft een verzekering voor zijn paard(en) en zoja, welke?

Ik heb al enkele jaren mijn Goldy (quarter) verzekerd bij Hippo Zorg BV ivm stelen, onverwachte dood,... . Nu zijn er alweer zoveel nieuwe forumels en dergelijke, ga er nog wat over nalezen op hun site ook www.hippozorg.be maar ik vroeg me toch af wat jullie ideeen/ervaringen hiermee zijn.

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 24-01-2011 21:25

Gwen, welke verzekering heb jij als je ergens gaat rijden, zoals bij Syntra of op één of andere wedstrijd? Heb je dan een VLP verzekering of andere?
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 25-01-2011 08:53

Dat valt onder arbeidsongevallen -verzekering bij Syntra.
ivm wedstrijden of gewoon rijden in maneges en dergelijke valt dat onder VLP

Maar ik heb het vooral over specifieke verzekeringen/bescherming voor je paard zelf en/of omstaanders. bv verzekering voor plotse dood of ziekte, kreupelheid,...van je paard dan betalen ze van HIPPO daar een groot stuk in terug. Of bij diefstal paard, zadel,... Of gewone berijder of stalhulp, smid,... je kan zo uitgebreid gaan als je wil.
Ik heb voorlopig altijd een gewone basisverzekering bij Goldy ivm kolieken of diefstal paard of dergelijks.
Maar er zijn nu nieuwe onderverdelingen en mogelijkheden, dus was ik die aant bekijken en vroeg ik me af of hier iemand zulke verzekeringen heeft. Daar de aankoop van een paard toch een grote kost is dat je kan "beveiligen".

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 25-01-2011 09:35

Ik heb ooit een offerte gevraagd bij Catherine de Buyl Insurance
http://www.debuylinsurance.com
voor zo een verzekering waar alles inzit, maar dat was nog redelijk duur.
Ik denk dat dit wel interessant is voor professionele ruiters en paarden die veel op wedstrijden moeten, waar het risico op ongeval groter is, maar als hobbyist lijkt het mij nogal duur. Maar zoals je zelf zegt kan je daar zover in gaan als je zelf wilt.

Nog een VLP vraagje :D , de meeste Western clubs zijn niet aangesloten bij de VLP, hoe gaat dit dan? Is dit misschien niet nodig in het Western gebeuren?
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 25-01-2011 18:25

Normaal ben je bij regelmatig rijden best van je aan te sluiten bij de club zelf, via vzw of dergelijks met lidkaart ofzo. Dan komen hun verzekeraars tussen bij ongeval of dergelijks. Anders kies je ervoor om alles op eigen risico en eigen personenverzekering te regelen.

De meeste Ranches werken zo ipv maneges eerder direct met VLP werken en daar kan je soms niet kiezen, maar moet je bij meerdere lessen verplicht lid worden om verzekerd te zijn.

Ik denk toch bij HIPPO Zorg vzw te blijven (mijn vader is verzekeringsagent en had tot voor kort een eigen kantoor) en volgens hem is het ook beter gewoon via HIPPO te gaan, daar dan alles ivm paarden goed gekend is. (gevaren, mogelijkheden, situaties die kunnen voorkomen en je moet verantwoorden)
Natuurlijk hoef je dat niet te doen als je je paard gewoon op weide laat staan. Aleja, diefstal en koliek kan altijd, maar ja, dat is een keuze dat je moet maken en een risico om te nemen zeker.

Ik ga ook niet al men paarden verzekeren, enkel diegene die duur bij aankoop waren met extra goede papieren en de paarden waarmee ik de deur uit ga.

Plaats reactie