Nieuw probleem...

Voor al je medische vragen over paarden.
3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 18-06-2010 11:17

ah dien was just me mij aant belle! haha(heb da ook na gebeld vo miijn hanenXD)
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 18-06-2010 11:22

May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Bericht door dravertje » 18-06-2010 12:57

Amaai...al veel reacties gehad!
Maar wat me opvalt is dat de meeste mensen zelf geen vervoer hebben...ik trouwens ook niet :oops:

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 18-06-2010 13:02

Ah....Oei, ja huren of iemand die je kent vragen? :s Heeft die man die je gebeld hebt al terug gebeld?
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Bericht door dravertje » 18-06-2010 13:15

Ja vervoer kan k regelen, heb even naar de stal gebeld waar ik ga paardrijden, zij willen het wel doen.

Ja hoor die man heeft terug gebeld, en heeft ondertussen een emailtje terug gestuurd ook omdat hij een ruintje heeft staan, maar k vrees dat hij er teveel voor vraagt.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 18-06-2010 14:38

Ah maar zo bliksem(?)Black..sorry ik weet het niet meer naar daar kunnen? en wisselen met beetje opleg, of nog te veel?:s
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Bericht door dravertje » 18-06-2010 16:12

k wacht nog op zijn antwoord, maar t kan zijn da ik een goeie thuis gevonden heb voor Mieke de shetland... effe duimen dus...

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 18-06-2010 16:15

Ok we duimen voor Mieke! :D(ok not even close dusXD)
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 19-06-2010 19:44

die pony ruin 3jaar...model is niet wat het moet zijn voor een shetlander, staat ook weer te dik.
Die eerste, met zijn geiten, lijkt op het eerste zicht ok. Weet de voetenstand en gangen natuurlijk niet en eventuele andere gebreken...want mensen doen hun beestjes niet voor niets weg. (jij momenteel ook niet eh, ik vind niet dat je jouw ponytje moet doorverkopen-geven, nuja, dat is mijn idee, het beestje en nieuwe eigenaars gaan er toch niet echt mee geholpen zijn, denk ik dan)

En dat jouw jaarling persé gezelschap moet hebben, het is altijd leuk voor jou en het beestje, maar hoeft daarom toch niet. Of nog niet? Je weet nooit op voorhand of het klikt en wat het allemaal aan je jaarling kan meebrengen of slaan, zoals hier of een geluk dat de luizen niet overgegaan zijn,... toch ook allemaal dingen om mee rekening te houden eh.

dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Bericht door dravertje » 19-06-2010 20:12

Tja, eigenlijk is het wel zo...is het wel goed voor Mieke dat ze ergens anders naartoe gaat? Ik heb er in ieder geval een dubbel gevoel bij... :?
Als ik hen samen bekijk kunnen ze het meestal wel goed met elkaar vinden, maar ja...dan zie ik ook weer wat Uri uitsteekt met Mieke, dat is dan uiteindelijk ook niet goed.

Een jaarling mag je niet alleen laten staan, ze moet haar opvoeding nog krijgen en heeft sociaal kontact nodig met soortgenoten.
Nu is ze alleen dominant naar Mieke toe, en totaal niet naar mij, bij mij is ze superlief.

Het is juist omdat de dierenarts er iets opzij en dat de buren er opmerkingen over hebben dat ik er me ook zorgen over begon te maken. En als een boer er al iets over zegt, zegt dat al genoeg denk k...
Sebiet krijg k de dierenbescherming nog op men dak ofzo!

Vandaag merkte ik ineens iets toen ik met Mieke bezig was...ik ben tot de conclusie gekomen dat ze haar linker achterbeen totaal niet kan plooien, die is gewoon stok stijf!!!! :shock:
K kon men DA niet bereiken en heb het haar nog niet kunnen zeggen, zodat ze haar gedacht daarover kon zeggen...
Het was trouwens de eerste keer dat ze haar voetjes wou geven vandaag, voordien wou ze totaal niet! Ik ben ook niet iemand die gaat vechten, heeft toch geen zin, gaat het nu niet dan een andere keer, vandaag was ze er duidelijk klaar voor.

Ik weet het niet goed! Ik twijfel enorm of k ze wel zou wegdoen, alleen zijn er mensen die haar dolgraag willen hebben zelfs terwijl ze weten dat ze kreupel staat, ze zeggen "Mieke heeft ook recht op een tweede kans".
Ik ben ook heel eerlijk geweest om te zeggen dat ze kreupel is en dat ze absoluut niet meer bereden kan worden, dat ze juist als verzorgpony kan dienen...

Wat moet ik dan??? Ze hier laten terwijl ze wordt geambeteerd wordt door men jaarling? Is dat dan de juiste oplossing?
Is inslapen dan het enigste juiste?????

Plaats reactie