Nieuw probleem...

Voor al je medische vragen over paarden.
dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Nieuw probleem...

Bericht door dravertje » 17-06-2010 23:14

Nu zit ik ondertussen met een ander probleem...
Gisteren heeft de pony naar men jaarling geslagen, er was niets ernstig hoor, juist een schaafwond op haar bil. Maar ze moest haar vaccinatie tegen tetanus nog krijgen, die heeft ze vandaag dus gekregen.

Nu heeft de dierenarts nog is naar de pony gekeken, naar haar kreupele achterpoot.... t is niet goed, haar knie of heup is kapot...het is dus niet zomaar een kapotte zenuw, waarschijnlijk is ze ooit gevallen....
In ieder geval je ziet dat ze pijn heeft, wat ik al vermoede, nu dat ze volledig bekomen is valt het enorm op, toen de DA haar de eerste keer zag viel die kreupelheid niet zo op, omdat ze zo stijf was, en dik in de wintervacht zat.

Men jaarling kan haar natuurlijk serieus domineren, de pony heeft totaal geen opvoedkundige waarde voor haar.

Nu heb ik verschillende opties, laten inslapen, de slacht, of ze meegeven aan een handelaar...de slacht is natuurlijk de allerlaatste optie!
Maar daarvoor moet ik haar eerst laten registreren in belgie. Ze heeft een nederlands paspoort.
Aan een handelaar meegeven? Heb ik maar tijd tot begin juli...ook weer door dat nederlandse paspoort dat anders voor problemen zorgt!
Ik weet het efkes nie meer...
Men jaarling heeft gezelschap nodig dus...wat ik ook beslis het moet snel gaan!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 17-06-2010 23:38

moeilijke kwestie, slacht idd niet doen, handelaar zou ik ook niet doen want wie weet waar komt ze terecht.
En inslapen is ook zielig, behalve als ze echt afziet, dan zou ik dit echt opteren. Maar als ze er nog even op door kan, kan je niemand vinden die haar nog een leuke tijd rustig alleen op een wei kan geven?

dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Bericht door dravertje » 17-06-2010 23:44

ohanner schreef:moeilijke kwestie, slacht idd niet doen, handelaar zou ik ook niet doen want wie weet waar komt ze terecht.
En inslapen is ook zielig, behalve als ze echt afziet, dan zou ik dit echt opteren. Maar als ze er nog even op door kan, kan je niemand vinden die haar nog een leuke tijd rustig alleen op een wei kan geven?
K vind het ook maar zielig...
Idd als ze bij iemand zou kunnen staan waar ze nog van haar oude dag kan genieten zou dat de beste oplossing zijn.
Ze is nog maat 2 maand bij mij, heb me eigenlijk ook al wel wa aan de beestje gehecht... en als je dan ziet hoe ze er dan voor de rest op vooruit is gegaan...echt moeilijk...en dan ook nog is ander gezelschap vinden...ppfff

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 18-06-2010 09:32

Pfff!! dat is inderdaad wel geen leuke kwestie...Ik zou inderdaad ook proberen zoeken naar een plaats of iemand waarbij ze rustig op haar zelfje kan staan...Ik zal zelf ook eens rondhoren als je wil? Handelaar zou ik ook niet doen, want:s:s
slacht is idd ook geen optie, maar als ze echt héél veel pijn heeft moet je misschien inslapen toch overwegen, maarja dat is effe makkelijk gezegd :shock:

Nieuw gezeldschap vinden zal ook wel lukken denk ik? Ik zeg het als je besluit vast staat wil ik wel helpen zoeken..
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Bericht door dravertje » 18-06-2010 09:40

3passions schreef:Pfff!! dat is inderdaad wel geen leuke kwestie...Ik zou inderdaad ook proberen zoeken naar een plaats of iemand waarbij ze rustig op haar zelfje kan staan...Ik zal zelf ook eens rondhoren als je wil? Handelaar zou ik ook niet doen, want:s:s
slacht is idd ook geen optie, maar als ze echt héél veel pijn heeft moet je misschien inslapen toch overwegen, maarja dat is effe makkelijk gezegd :shock:

Nieuw gezeldschap vinden zal ook wel lukken denk ik? Ik zeg het als je besluit vast staat wil ik wel helpen zoeken..
Ja...ik kan eigenlijk niet anders he!
Het heeft geen zin dat ze hier blijft, dat is ook niet leuk voor haar denk k.
Als je mee wil zoeken zou dat een grote hulp zijn.

En ik denk dat men jaarling een maatje nodig heeft dat samen met haar kan rondcrossen...

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 18-06-2010 10:36

hey ben even op Kapaza gaan kijken(wat ik mezelf al beklaagXD slechte nieuwe kapaza!) Ziet dat je pony er ook al staat.

Hier zijn enkele zoekertjes voor een eventuele 'vervanger'
Ik ga dit weekend naar stekene, ik zal daar het verhaal eens uitleggen en dan kan het goed zijn dat we wel een thuis vinden. En ander kan je mss eens contact opnemen met Horse spirit rescue and sanctuary. Die nemen ook vaak zo'n paardjes op waarbij het onmogelijk is om ze zelf te houden en daar zal ze wel goed verzorgd worden. Dan krijg je er wel geen geld meer voor... Maar dat is mss een optie? Maar ik ga het in Stekene zeker ook overal zeggen en dan komt er mss wat uit de bus!:D

http://nl.kapaza.be/antwerpen/shetland- ... 274530.htm
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Bericht door dravertje » 18-06-2010 10:43

Ja...een mens moet iets doen he.

Was ook al aan het rondkijken op kapaza en tweedehands.
Maar wa is da een gedoe zeg.
Alvast bedank voor mee te willen zoeken naar een oplossing.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 18-06-2010 11:09

Dit lijkt me mss ook wat voor je pony?

http://nl.kapaza.be/antwerpen/geiten-ge ... 422375.htm
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Bericht door dravertje » 18-06-2010 11:13

Idd.
K zal er is naar bellen se...

dravertje
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 109
Lid geworden op: 12-03-2010 20:57

Bericht door dravertje » 18-06-2010 11:15

berichtje achter gelaten... zullen zien of ze terug bellen.

Plaats reactie