Prachtige anglo-arabier ruin te koop VERKOCHT !!

Plaats hier je westernspullen te koop.
Of heb je een paard te koop?
Plaats reactie
Lienn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2009 12:24

Prachtige anglo-arabier ruin te koop VERKOCHT !!

Bericht door Lienn » 28-12-2009 13:41

héy iedereen!

ik heb een prachtige , lieve 7jarige anglo-arabier ruin te koop staan.
dit is nogal vrij dringend.
- in orde met chip en altijd optijd bekapt
- is in orde met vaccinatie's tot november 2010 ( griep + tetanus)

hij kan zowel met een western- als met een engels zadel gereden worden.
ook is hij bitloos gereden en Parelli geleerd.
heeft enorm veel respect voor de mensen en andere paarden.
bijt NOOIT , zal nooit stampen !!


de vraagprijs voor hem is €1500 maar is bespreekbaar
het is mogelijk om hem te kopen samen met toebehoren ( zadel , onderlegger en bitloos hoofdstel ) dan is de prijs €2150
ook mogelijk om thuis te brengen mits km-toeleg

een vereiste naar de koper toe :
- hij moet minstens overdag buiten kunnen , liefst 24/7
- liefst met een ander paardje kunnen zijn
- MOET een passend zadel krijgen ! dit om problemen te vermijden en achteraf klachten tegenover mij te voorkomen.

contact achteraf is gewenst.

voor meer foto's kan je me altijd mailen.

Doordat de fotograaf mij verbied om de foto's op het internet te zetten heb ik dus hier enkel mijn zelfgemaakte foto's opstaan , mijn excuses hiervoor.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sandra
Rookie
Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-11-2009 20:40

Bericht door Sandra » 28-12-2009 21:42

Hey Lien,

het is echt een mooi paard! Moest ik mijn merrie niet hebben, ik zou niet twijfelen. Ik denk dat dit echt wel een koopje is en een lieverd zoals je hem beschrijft. Ik hoop dat je vlug iemand vindt die hem een goede thuis geeft. Veel succes!

Lienn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2009 12:24

Bericht door Lienn » 28-12-2009 21:47

Sandra schreef:Hey Lien,

het is echt een mooi paard! Moest ik mijn merrie niet hebben, ik zou niet twijfelen. Ik denk dat dit echt wel een koopje is en een lieverd zoals je hem beschrijft. Ik hoop dat je vlug iemand vindt die hem een goede thuis geeft. Veel succes!

Héy Sandra ,

dankjewel :wink:
ik hoop ook dat hij een goede thuis krijgt.
het is enkel omdat ik angstig ben op hem dat ik hem weg doe.
'k heb al zovéél geprobeerd en krijg de schrik niet overwonnen . het blijkt enkel en alleen bij hem te zijn dat ik angstig ben voor het rijden dus ik vrees dat dit dan de enige oplossing is :)
daarom hoop ik ook dat hij eventueel hier verkocht zou raken omdat jullie allemaal paardenvrienden zijn ! :)

Sandra
Rookie
Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-11-2009 20:40

Bericht door Sandra » 28-12-2009 21:56

Hey Lien,

spijtig dat je bang bent als je met hem rijdt, dat is inderdaad niet de bedoeling. Je moet je goed en veilig voelen op je paard, ik denk dat je de juiste beslissing neemt. Een arabier heeft veel temperament en dat blijft zo, het zit nu eenmaal in het bloed. Heb ooit eens een proefritje gemaakt met een arabier en heeft me er bijna afgebokt. Heb hem dus niet gekocht :lol: Heb liever ook wat rustiger. Heb nu een draver, maar daar zit ook wat temperament in! In ieder geval, ik twijfel er niet aan dat je voor dit prachtpaard een goede eigenaar vindt. Eventueel op kapaza zetten? Groetjes :wink:

Lienn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2009 12:24

Bericht door Lienn » 28-12-2009 22:01

Sandra schreef:Hey Lien,

spijtig dat je bang bent als je met hem rijdt, dat is inderdaad niet de bedoeling. Je moet je goed en veilig voelen op je paard, ik denk dat je de juiste beslissing neemt. Een arabier heeft veel temperament en dat blijft zo, het zit nu eenmaal in het bloed. Heb ooit eens een proefritje gemaakt met een arabier en heeft me er bijna afgebokt. Heb hem dus niet gekocht :lol: Heb liever ook wat rustiger. Heb nu een draver, maar daar zit ook wat temperament in! In ieder geval, ik twijfel er niet aan dat je voor dit prachtpaard een goede eigenaar vindt. Eventueel op kapaza zetten? Groetjes :wink:

héy Sandra ,

zo dacht ik er dus ook over :wink:
je moet plezier blijven hebben tijdens het rijden hé , niet de hele tijd volledig gespannen op je paard hobbelen :lol:
bleek dan toch niet zo een brave arabier geweest te zijn waar je mee gaan proefrijden bent ? :lol:
en hij staat ondertussen al 2maand op kapaza ... van begin november.
en eigenlijk is het nogal dringend omdat ik me nu bijna blauw betaal en helemaal niks in ruil terugkrijg :?
maar eigenlijk krijg ik er toch veel minder reactie op als verwacht.
spijtig genoeg zijn er dan van die mensen die een bod van €500 ofzo uitbrengen.
maar ja niets aan te doen hé :wink:

groetjes

Sandra
Rookie
Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-11-2009 20:40

Bericht door Sandra » 28-12-2009 22:10

Spijtig dat het dringend is, want ik denk gewoon dat het een slechte tijd is om een paard te verkopen. Tegen de lente zou je zeker meer reacties krijgen (zoals met cabrio's hé :lol: ) En die mensen die zo'n laag bod doen, daar mag je zeker niet op in gaan. Iemand die respect heeft voor paarden en wat kennis heeft betaald zeker jou prijs! Ik denk niet dat dat mensen zijn die goed voor je paardje zouden (kunnen) zorgen. Kan je hem niet even als gezelschap bij een ander paard op de weide of zo zetten? Dat is toch al goedkoper waarschijnlijk en heb je meer tijd. Of zoek even een halve stal of zo, iemand met veel ervaring.

Lienn
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 78
Lid geworden op: 28-12-2009 12:24

Bericht door Lienn » 28-12-2009 22:15

Sandra schreef:Spijtig dat het dringend is, want ik denk gewoon dat het een slechte tijd is om een paard te verkopen. Tegen de lente zou je zeker meer reacties krijgen (zoals met cabrio's hé :lol: ) En die mensen die zo'n laag bod doen, daar mag je zeker niet op in gaan. Iemand die respect heeft voor paarden en wat kennis heeft betaald zeker jou prijs! Ik denk niet dat dat mensen zijn die goed voor je paardje zouden (kunnen) zorgen. Kan je hem niet even als gezelschap bij een ander paard op de weide of zo zetten? Dat is toch al goedkoper waarschijnlijk en heb je meer tijd. Of zoek even een halve stal of zo, iemand met veel ervaring.
dat zou ook al gaan , die halve stal. maar dan blijft in zekere zin wel het probleem dat 'k niet kan rijden.
en het is toch zo verleidelijk om de groep elke dag zo zien te vertrekken hé :lol:
en dan moet je al goede afspraken kunnen maken en ik hoor daar van vriendinnen nogal slechte reacties over. dat ze het geld achterhouden , of meer komen rijden dan afgesproken enzo.
en ik weet zeker dat het een slechte tijd is hoor :wink: maar proberen is de moeite zeggen ze toch dus doen we dat maar hé :wink:

Plaats reactie