Bwp Merrie 9jaar oud

Plaats hier je westernspullen te koop.
Of heb je een paard te koop?
Plaats reactie
Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bwp Merrie 9jaar oud

Bericht door Lynn » 25-01-2009 23:33

Te koop;

BWP merrie geboren op 01/01/2000 (9jaartjes dus).
Haar naam is Vaya. Ze is zwart met een witte bles en 1m60.
Vaya heeft geen papieren omdat haar vader een jaarlingetje was toen die haar moeder gedekt had.
Ze was altijd gewoon geweest om winter en zomer, 24/24 buiten te staan met een schuilhok en in een kudde. Bij mij staat ze momenteel binnen omdat het zo slecht weer is en peppy is binnen, anders zou ze alleen staan. Vroeger kreeg ze ook alleen wortels,bieten,hooi,.. maar geen krachtvoer. Dit krijgt ze soms bij mij wel.
Ze was tot haar 7jaar engels gereden (zonder bit) en heeft toen een parcour van 1meter foutloos gesprongen. Vanaf vorig jaar (veranderd van eigenaar) is ze western en NH 'geleerd'.

Dan in 11/2008 heb ik haar gekocht, omdat ik op zoek was naar een western gereden paardje. Nu ik zocht een paardje voor beginners, en ze vertelden me dat dit geen probleem was, ik had Vaya ook eens gereden in de piste en ze ging perfect, stopte perfect, maar ze was wel al eens voorgereden.

Ik was meteen verkocht omdat ze zo mooi was en zo lief.
Eens thuis, meteen wandelingetjes gemaakt met haar en Peppy en Vaya schrikt van niets en loopt gemakkelijk door water!
Maar na een tijd toen we pistewerk wilden doen ging het een beetje mis (onze piste is niet afgemaakt), plots wou ze naar beneden en dat liet ze ook hard merken, in volle galop de berg af en natuurlijk afgevallen.
Sinds toen heb ik er een beetje een schrik van gepakt.
Ik probeer soms nog, maar omdat ze ook zo groot is (voor mij toch) zie ik het niet meer zitten. Ze heeft gewoon een ervaren ruiter nodig, een leider. Ik heb haar dan een bit ingedaan en zo in de trainingsmolen gezet, daarna haar opgezadeld en aan de longe eropgezeten. Zelfs in galop was ze toen kalm en na veel tijd erin te steken zou ik er wel overgraken, maar ik zocht een paardje als gezeldschap voor peppy, om van te leren en om mee te gaan wandelen. Niet op tijd in te steken en zelf nog bij te leren...
Ze is heel lief naar andere paarden, honden, mensen, kindjes, bij het kuisen, tijdens het wandelen, maar ik zie het niet zitten om er zoveel tijd in te steken...
Met spijt in het hart biedt ik haar hier dan te koop aan, ik hoop via deze weg een goede thuis voor haar te vinden, want dat verdiend ze, een ruiter met wie ze haar kan uitleven.
Wie haar koopt wil ik wel vragen om contact te houden met de vorige eigenaars, want ik schaam me diep dat ik haar nu al verkoop...

Mvg Lynn

Vaay
Afbeelding
Vaya
Afbeelding
Peppy en Vaya
Afbeelding
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 01-03-2009 21:16

Vaya wordt momenteel engels gereden met bit, dus hier mag een slotje op?
(ze staat nog steeds bij 'te koop: klassiek'http://paardenpraatjes.forum2go.nl/bwp- ... -t233.html)
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 21-05-2009 16:14

Vaya is dus verkocht
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Plaats reactie