Prachtige overo Paint dekhengst western bereden

Plaats hier je westernspullen te koop.
Of heb je een paard te koop?
Plaats reactie
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Prachtige overo Paint dekhengst western bereden

Bericht door SugarKittie178 » 21-06-2010 21:58

Alvast even op voorhand : Stel mij aub geen vragen, het is voor mij al moeilijk genoeg om deze beslissing te nemen. Als iemand van jullie een goede thuis voor hem zou kunden vinden zou dat super zijn!

Te koop aangeboden

Ras : Paint Horse (met papieren)
Kleur : Sorrel overo
Geslacht : Hengst
Leeftijd : 7 jaar
Grootte : 1m60
Naam : Barry Skip Chocolat
Trailermak : Ja
Gechipt en passpoort: Ja
Sire : Bonnington Streaker (chestnut overo)
Dame : Can Ljet Chocolat (red roan overo).
Ouders zijn van vader : Streakers Jet Joak (chestnut overo) en Chita Skip (chestnut overo)
Ouders van moeder : They Call Me Chief (red roan/overo) en Chocolat marie (QH)

Verdere info : Skip is een hengst met een zeer mooie bespiering en mooi voorkomen. Hij is zeer cool in het hoofd en heel makkelijk in de hand. Hij heeft een zeer sprekend hoofdje en heeft een superlief karakter! Hij heeft jaren gediend als dekhengst, dus je kan er nog een centje uitslagen indien gewenst. Hij kan vrij dekken en in de hand. Hij kan alleen staan op de weide of in kuddeverband. Ook op stalling is geen probleem. Desondanks hij dekhengst is, kan hij makkelijk in de buurt van een merrie staan. Hij blijft ook rustig als je rijd in de piste en er is een merrie in de piste aanwezig.
Hij is western ingereden. Hij ken de 3 basisgangen (stap, draf, galop), de back up, whoa, binnen en buitenstelling begint stilaan te komen, begint zijn voorbenen over te zetten voor een spin, begint een beetje side pass te kenenn en kan zijn achterhand wegzetten in stilstand. Hij kan bitloos of met bit gereden worden. Hij kent trouwens ook heel goed zijn grondwerk : stap, draf, galop, stoppen en van richting veranderen aan de longe.

Rede van verkoop : Skip heeft een lichte vorm van ataxie, dit houd in dat hij vroeger mogelijk een val heeft meegemaakt waardoor er een nekwervel is geraakt. Hierdoor gaat sommige info van de hersenen trager of niet door. Hij is nagekeken door 2 dierenartsen en is verder volledig gezond. Het enige wat hij van dit ondervind is dat hij niet regelmatig kan draven.. Maar er is geen probleem om hem te rijden, hij heeft hier geen pijn van. Hij is zelfs heel relaxed tijdens het rijden. Ik ben al enkele keren met hem gaan buiten wandelen en dit is geen probleem, dus hij is ook zo goed als verkeersmak. Maar ik wil graag reininggericht gaan rijden en besef dat dit voor hem niet mogelijk is, dat is de rede van verkoop. Niets anders, verder is het een superpaard!

Vrijblijvend te komen kijken. Keuring door eigen dierenarts is toegestaan, ik heb niets te verbergen. Paard kan gereden en voorgereden worden. Thuislevering mogelijk mits km-vergoeding. Meer foto's/filmpjes op aanvraag.

Let op : Ik zoek een goede thuis voor hem bij mensen die rekening houden met zijn probleem. De prijs is 5000€ daar hij nog kan bereden worden, hij een zeer mooie bouw heeft en goede papieren. De prijs is niet bespreekbaar, hij staat hier niet in de weg.


Voor meer interesse of vragen mail naar nestorlover@hotmail.com of bel naar 0474/59.47.41

Verreth Shari

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie