Quarter horse hengstenkeuring

Voor al je vragen ivm dekhengsten, dragende merries, veulens.
Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Quarter horse hengstenkeuring

Bericht door Lynn » 19-02-2009 20:25

Gisteren hebben we een brief gekregen om naar de hengstenkeuring te gaan 28 en 29 maart.
We hebben mijn Peppy laten dekken van Taco, dus als we papieren willen, moet Taco goedgekeurd worden...
Maar er zijn een paar probleempjes (mis, PROBLEMEN):
-Taco heeft vroeger zijn rechtervoorbeen gebroken, waardoor hij nu nogaltijd mankt...
-Het is in Destelbergen
-Het is 195euro (niet erg als hij erdoor zou zijn)
-Hij moet gepresenteerd worden door iemand in westernkledij en mooi opgetut zijn met een mooi halster enz
-We moeten de datum van zijn eerste dek weten (geen idee, want wij zijn de ...ste eigenaars
-We moeten zijn paspoort meebrengen (dit is nog in 'ontwikkeling')
-We moeten een geldig lidmaatschap van BQHA kunnen voorleggen (dit is ook nog in 'ontwikkeling')
En daar komt dan nog eens bij dat zijn papieren nog niet op onze naam staan doordat zijn transfer niet is meegeven door de 'beestenhandelaar' en de eigenaar daarvoor, en daarvoor en daarvoor....

Zouden we het nu al opgeven, of heeft er iemand een oplossing voor alle problemen?

Alvast bedankt eh :wink:
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 19-02-2009 20:56

Ik heb een haflinger van bijna 3 jaar met boekje altans...

Ik ben al de 4de eigenaar.

En montana is van haar 2.3 jaar bij ons...

Eigenaar 1 was de fokker ..eigenaar 2 de paardemarkt in hasselt.

Eigenaar 3 een oudere man eigenaar 4 ik .

Nu blijkt dat de 2de eigenaar een verkeerd boekje heeft meegegeven aan de 3de eigenaar.

de tekeningen kloppen niet, een middenste blad is eruit...

Blijkt dit een vals boekje te zijn..

Ons mama heeft gewoon naar stamboek van haflingers gebeld en nu is alles in orde.


Heel dit werk heeft ons tog 7 maand gekost,dus ik zou er mee doorgaan.
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 26-02-2009 09:24

Quarter Horse <---> Halfinger :lol:

Ondertussen is het papieren probleem al half opgelost (BQHA heeft eindelijk een aangepaste Transfer (formulier voor van eigenaar te veranderen) willen sturen naar de laatste eigenaars op de papieren, hij heeft de eigenaars aan de lijn gehad en dan gaan zijn papieren naar Amerika voor op onze naam te zetten.
Als die dan terug zijn kan het paspoort aangemaakt worden en is er al één probleem van de baan. (het zal wel 2-3weken in beslag nemen)

Ondertussen zal de DA komen voor zijn ex-gebroken poot te bekijken of ja fotos van te trekken zodat hij meemag naar de hengstenkeuring.

En ja dan zal ik Shari reserveren voor D-DAY :lol: .

NU nog: De datum van de eerste dek...
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 26-02-2009 17:23

amai, stresseeeee!:p

Waw, alles al rap opgelost, goh eerste dek, hoe komt ge daarachter? Ge kunt moeilijk Peppy als eerste dek opgeve e:s...Alle eigenaars overlopen...hmmm
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 26-02-2009 18:23

@ Lynn : Ik zal een dagje vrij houden he :) . Je zou nog eens exact moeten navragen wat je allemaal moet doen als je hem moet voorbrengen. Als het echt net zoals Showmanship at Halter is, moet je paard kunnen draven naast je tewijl jezelf stapt. En dit moet dan ook gebeuren zonder dat je je paard verder moet sleuren.
Voor sommige proeven moet je paard dan ook achterwaarts gaan of een keertwending op de achterhand kunnen. Best wel handig om weten om te kijken of je dit moet inoefenen of niet.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 04-03-2009 10:08

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... orses.html

Kijk daar nu naar, als ik die hengsten zie zou ik het al opgeven, Taco is... niet zo breed gebouwd...(Zal er proberen aan te denken een foto te trekken straks).

Gisteren met de dierenarts gesproken, en hij ging een attest maken voor zijn poot (nog een probleem van de baan).
Maar nu zegt de DA dat als er veel hengsten aanwezig zullen zijn, dat ze er ook veel af zullen keuren... :(

Zou ik het wagen om er wat geld ertegenaan te gooien en hopen op het beste (dan mag hij ook andere dekken doen), of zou ik het gewoon laten? :(

http://www.bqha.be/kalender/evenementen ... ammanl.pdf

Dit is de link naar het programma!
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 04-03-2009 18:01

Ik zou het toch proberen! Het zou zonde zijn, niet weten of hij nu goedgekeurd geweest zou zijn of niet.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 04-03-2009 22:24

Ik zou ervoor gaan, je weet maar nooit!
Allesinds, laat me weten wat je gaat doen :wink:
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 04-03-2009 22:33

Maar zie hoe knap die andere hengsten zijn... Alé, Taco is ook een knap paard, maar hij is zo smal tov die op die fotos!
Afbeelding

Ziet naar zijn ribbekes :( , ofwel moet ik een spoedcurcus vet-mesten volgen :P .
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 04-03-2009 22:37

Inderdaad, die ribben gaan niet mooi tonen!
Opti-form helpt heel goed! Maar er zijn nog zoveel meer dikmakers :wink: . Ik zou zeggen ook nog even trainen op die spieren even terug te doen "uitzetten", maar is dat mogelijk met zijn been?
Daarna nog even de trucjes bovenhalen om hem mooier te doen lijken, daar help ik je wel mee :wink:
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie